Domov/Home
REGIÓNY SLOVENSKA - Abov - Hont - Horehronie - Podpoľanie - Dolné Pohronie a Poiplie - Šariš  - Spiš  

HRNČIARSKA VES



Video




Prehrať video


Maďarský preklad komentára
Hrnčiarska Ves község 1964-ben keletkezett, Pondelok, Veľká Suchá és Maštinec községek egyesülése által. Szakrális műemlékei közé tartozik az 1630-ból származó evangélikus templom. Veľká Suchá községrészben található az 1851-ből származó, klasszicista stílusú Szent Miklós római katolikus templom. További műemlékei az 1650-ből származó két nemesi kastély és a falu utolsó földbirtokosának, Beisz Elemérnek a kastélya. Az épületeket jelenleg családi házakként használják. A Mastineci-patak völgye ásványvíz-forrásokban igen gazdag, és itt épült fel a „Gracia” nevű, asztali víz és a „Maštinec-i” ásványvíz töltésével foglalkozó üzem is. A községi hivatal épületében működik a Teledom szolgálat, amely a községről nyújt tájékoztatást.

Anglický preklad komentára
Hrnčiarska Ves was founded in 1964 by uniting of the villages Pondelok, Veľká Suchá and Maštinec. One of the sacral monument of the village is a renaissance evangelical church from 1630. There stands the classicistic Roman – Catholic church of Saint Mikuláš from 1851. The others monuments are two yeomanry curies from 1650 and the mansion of the last landowner Elemér Biesz. The buildings are used as privates. In the valley of Maštinský brook there is a rich occurrence of mineral spas and there is also built up filler of the table water „Gracia“ and mineral water „Maštinská“. In a municipality office „Teledom“ is open, that purveys information about the area of the village.

Nemecký preklad komentára
Das Dorf Hrnčiarska Ves wurde im Jahre 1964 durch Zusammenfügung der Dörfer Pondelok, Veľká Suchá und Maštinec entstanden. Unter Sakralsehenswürdigkeiten gehört die evangelische Renaissancekirche aus dem Jahre 1630. Im Teil Veľká Suchá steht die klassizistische römisch-katholische Kirche st. Mikuláša aus dem Jahre 1851. Weitere Sehenswürdigkeiten bilden zwei Kurien aus dem Jahre 1650 und Kastell des letzten Gutbesitzers Elemér Biesza. Die Gebäude dienen heute als Familienhäuser. Im Tal des Maštinsky Baches befinden sich viele Mineralquellen und es ist hier auch die Füllmaschine des Tafelwassers „Gracia“ und des Mineralwassers „Maštinská“. In der Gebäude des Gemeindeamtes ist ein Teledom eingerichtet, der Informationen über die Gemeinde bietet.

Print/Tlačiť