Domov/Home
REGIÓNY SLOVENSKA - Abov - Hont - Horehronie - Podpožanie - Dolné Pohronie a Poiplie - Šariš  - Spiš  

SÁSA



Video




Prehra video


Maďarský preklad komentára
A Rőcei-hegység (Revúcka vrchovina) környezetében fekszik a kis Sása község. Közigazgatási területe 461 hektáron fekszik, lakosságának száma kb. 130 fő. A község első említése 1266-ban történt, amelyben Zazteluk néven szerepel. Az alapítása a szász kolonizáció idejéhez fűződik, ahonnan az elnevezése is származik. A község tulajdonosai a Derencsényiek, majd a Bakosok és a Lórántffyak voltak, később pedig a község a murányi vár urának birtokaihoz tartozott. Sása legjelentősebb műemléke a torony nélküli, 1787-ből származó, klasszicista stílusú evangélikus templom. Az 1854-ben keletkezett tűzvész pusztítása után felújították, és ebből az időből származik a templom neobarokk stílusú oltára is. A templom közelében található a 19. századból származó harangláb. A környező természet főleg a gombázást, turisztikát és a vadászatot kedvelőket vonzza.

Anglický preklad komentára
In the middle of Revúcka vrchovina a small village Sása is situated. It extands the area of 461 hectares and there live around 130 inhabitants there. The first time it came to know in 1266 under the name Zazteluk. The first settlement is connected with Saxon colonization which the name of the village is derived from. The village was possessed by the Derencsényis, the family of Bakos then by the Lórántffys and later it belonged to the Muráň castle county. The most important monument in Sasa is a classicistic evangelical church without tower, from the year 1787. After the fire in 1854, it was refashioned and from that period comes a neobaroque altar. Near the church there stands a bell-tower from the 19th century. Surroundings attracts chiefly mushroom pickers, hikers and huntsmen.

Nemecký preklad komentára
Die kleine Gemeinde Sása liegt mitten im Hügelland Revúcka vrchovina. Sie breitet sich auf 461 Ha aus und die Gemeinde zählt ungefähr 130 Einwohner. Erstemal wurde sie im Jahre 1266 als Zazteluk erwähnt. Sächsische Kolonisten waren die ersten Siedler, davon ist auch der Name abgeleitet. Die Gemeinde wurde von Familien Derencsényiovci, Bakosovci und Lórántffyovci besessen, später gehörte die Gemeinde der Muránske Burgherrschaft. Die bedeutendste Sehenswürdigkeit bildet die klassizistische evangelische Kirche ohne Turm aus dem Jahre 1787. Nach dem Brand im Jahre 1854 wurde sie erneuert, und aus dieser Zeit stammt der neobarocken Altar. In der Nähe steht ein Glockenturm aus dem 19. Jahrhunderts. Die Umgebung und die Natur locken hauptsächlich den Pilzessammler, Touristen und Jäger.

Print/Tlači